Merhabalar,

Yeni almış olduğunuz domain’i host’a taşırken veya var olan bir domain’i farklı bir hosting’e taşırken çok sık karşılaşılan problemlerden birisi DNS Cache problemidir. Bu sorunun sebebi genellikle servis sağlayıcımız’ın bir önceki ziyaretimizde ki host’u önbelleğinde tutmasıdır. Haliyle biz sürekli önbellekde ki görüntüyü almaktayız. Problemi ve problemin neden oluştuğunu anladığımıza göre çözüme gelebiliriz.

1.Adım

Open DNS/Cache Temizleme: http://cachecheck.opendns.com/
Google DNS/Cache Temizleme: https://google-public-dns.appspot.com/cache

Yukarıdaki linkler’e tıklayarak karşınıza gelen satır’a alan adınızı yazarak cache’i yenileyin.

2. Adım

Bilgisayarınızda  Başlat > Çalıştır (Kısayol:Win + R ) menüsüne ipconfig /flushdns yazın.

3.Adım (Opsiyonel)

Bilgisayarınızın Ağ ayarlarına girerek dns adresinizi 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 olarak değiştirin.

Tüm adımları uyguladınız ama sorun devam ediyorsa intodns.com/alanadiniz.com adresine girerek sorunun derinine inebilirsiniz. Örneğin: intodns.com/abdullahceylan.com.tr bu site ile ns ve ip ile ilgili tüm uyarı ve hatalara bakabilirsiniz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere..

Yorum Bırak